Karnaval 2015 + DJM 11 Jaar - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van Mayk's Jas - WaarBenJij.nu Karnaval 2015 + DJM 11 Jaar - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van Mayk's Jas - WaarBenJij.nu

Karnaval 2015 + DJM 11 Jaar

Door: DJM

Blijf op de hoogte en volg Mayk's

17 Februari 2015 | Nederland, Oisterwijk

In november 2014 werd er door DJM besloten zijn 11-jarig bestaan te gaan vieren. Op dat moment besloot hij om mij aan te schaffen: Een mooie baby blauwe colbert. Nadat ik voor het eerst mee naar buiten mocht werd het woord colbert al snel omgetoverd tot Jas.

Ik was het gesprek van de dag bij verschillende Karnavalsvierders. Terwijl ik nog tot op het laatste moment voor Karnaval constant werd gedumpt bij de moeder van DJM, dit om constant nieuwe badges op mij te naaien.

Op de laatste dag werden de speldjes van DJM ook nog op mij bevestigd en zo was ik er helemaal klaar voor: Karnaval 2015 in Döllekesgat.

Vrijdag hing ik de hele dag in de keuken van 'Den Draaier', omdat DJM op dat moment alleen maar aan het opbouwen was. 's Avonds was mijn eerste echte Karnavalsavond, waar ik dan ook in volle teugen van genoot. Tijdens het poetsen werd ik weer geplaatst op mijn vaste plek in de keuken van 'Den Draaier'. Na het werken ging ik snel met DJM mee naar huis. Het zou een kort nachtje worden.

Zaterdagmorgen om 9:30 uur ging de wekker alweer, snel het licht en geluid opstarten bij 'Den Draaier' om vervolgens door te gaan naar het ontbijt van de grote Karnavalsmaat van DJM, Chiem 'Joke' Liebeton. Tevens werd er daar een nieuwe speldje toegevoegd aan mij. 'Unne goeie' werd opgespeld door Dick en Niels. Van al die gaten werd ik niet vrolijk maar ik moest gelijk mee door naar het hijsen van d'n Dol. Vanuit daar even snel door naar de prinsenreceptie en naar de Inauguratie van de nieuwe leden bij de Raad van Mastendollen. Bij de KLM open vond DJM het nodig om met mij boven op de tafel te gaan staan, vanuit deze positie kon ik Döllekesgat goed overzien. Gelijk door naar het vurtoeterfistje van de Buitenbintjes waar ik een collega-pak ontmoette, dit pak had erg veel weg van een Stewardess outfit. Na twee keer goed kijken bleek het de vriendin van DJM te zijn. De avond was natuurlijk geweldig bij 'Den Draaier', de eerste echte Karnavalsavond. 's Nachts werd ik snel uitgewassen om de volgende dag weer fris en fruitig te zijn.

Na een kort nachtje werd ik fris en fruitig wakker aan de waslijn. Eerst snel opstarten bij 'Den Draaier', opbouwen bij de Nieuwe Kunstkring en vandaar uit door naar het ontbijt bij de ouders van DJM. DJM moest de rest van de dag hard werken dus voor mij was er geen andere keus dan hem te volgen.

De maandag mocht ik een klein beetje uitslapen. Om half 12 was ik samen met DJM bij Koosje voor het eieren bakken. Ik mocht ook mee naar het Pierewaaiersrijk waar ik een geweldige middag beleefde. Veel verschillende jasjes kwam ik daar tegen. Soms was al het rood om me heen wel een beetje beangstigend. Bij het diner werden alle eigenaren van deze rode jasjes ook nog een beetje agressief. Ze sloegen met lepels op de tafels en op het eind stonden ze zelfs bovenop de tafels. 's Avonds mocht ik gewoon weer lekker meewerken bij 'Den Draaier'. 's Nachts nog een keer snel in de was en mezelf klaar maken voor mijn grote dag: Het 11-jarig Jubileum.

Dinsdag begon zoals iedere dag met het opstarten bij 'Den Draaier'. Om vervolgens snel door te gaan naar het Koffielbloazen van de Buitenbintjes. Er werden daar al op verschillende plekken foto's van mij genomen. Zo ook binnen in de Lieve Lente waar DJM jaarlijks op de foto gaat met Harm en Joep. Na de Snert en de middag van de Dames van de Raad van Mastendollen begon dan mijn eigen feestje: Iedereen had een leuk cadeautje bij en om 20:00 uur was het al lekker druk. Omstreeks 22:00 uur kwam voor mij helaas de domper van de avond; Ik bleek betrokken te zijn bij een verhuur deal. Ik werd voor een jaar verhuurd met als tegenprestatie 200 cd's en een rode jas, waar het logo van DJM iets groter op stond. Gelijk werd ik meegenomen naar de Kerkstraat waar ik al snel werd ontdaan van alle speldjes, munten en andere losse onderdelen. Ook werd ik nog gepassen door Dick, ik was net iets te groot. Op dit moment hang ik nog steeds in de Kerkstraat maar waar zal ik nog allemaal heen moeten........

Tags: Döllekesgat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oisterwijk

Mayk's

Door het 11 jaar bestaan van DJM ben ik ontstaan. Na 1 Karnaval trouwe dienst ben ik voor een jaar verhuurd aan de Krieltjes.

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 2177

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 06 Maart 2016

Wereldreis

Landen bezocht: